Szkoły podstawowe
LEKCJE MUZEALNE
- Grupa może liczyć maksymalnie 30 osób.
- W zajęciach może uczestniczyć tylko jedna klasa szkolna lub grupa przedszkolna. Prosimy nie łączyć grup.
- Zajęcia trwają około godziny.
- Opłata za jedno spotkanie wynosi 150 zł (do ceny zajęć należy doliczyć cenę biletów).
telefonicznie: 503 902 480
e-mailem: edukacja@muzeumczartoryskich.pulawy.plProsimy o zgłaszanie grup najpóźniej tydzień przed planowaną wizytą, wypełniając formularz zgłoszenia lekcji/warsztatów
Formularz zgłoszenia lekcji lub warsztatów muzealnych
Formularz zgłoszenia lekcji lub warsztatów muzealnych
Ważne są jedynie potwierdzone rezerwacje. Prosimy o wcześniejszą informację w przypadku rezygnacji.
TEMATY ZAJĘĆ
KLASY I-III
- Moja pierwsza wizyta w muzeum
Muzeum nie jest straszne ani nudne! Zajęcia skierowane do dzieci, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze zwiedzaniem muzeum. Wyjaśnimy czym są eksponaty, zabytki. Czy każdy obraz jest dziełem sztuki? Jak się obchodzić z eksponatami i jak o nie dbać. Do czego potrzebne są w muzeum rękawiczki i lupa. Dzieci dowiedzą się kto pracuje w muzeum i jak wygląda dzień pracy muzealnika. Będziemy mówić o kolekcjach, wystawach i białych krukach.
- Detektywi muzealni na tropie
Jakie tajemnice kryją się w salach muzealnych? Na to pytanie mogą odpowiedzieć jedynie detektywi muzealni. Zapraszamy wszystkich do super zabawy! Będą szyfry, zagadki, wskazówki, które doprowadzą do odkrycia muzealnych tajemnic.
- Poznajemy rodzinę XX. Czartoryskich
Kim była Izabela Czartoryska, jak nazywała się najpiękniejsza córka Czartoryskich, dla kogo został wybudowany pałac Marynki? Czy książę Adam Kazimierz lubił żarty i w co bawili się mały książę Adam Jerzy i Konstanty? Będzie wesoło, ciekawie i kolorowo.
- Moje miasto, mój region
Czy znam swoje miasto i jego historię? Historia Puław, godło, herb, historia puławskiego pałacu – rodzina Lubomirskich, Sieniawskich i Czartoryskich. Legendy puławskie i regionalne. Znane i lubiane osoby z naszego miasta
- Łyżka i widelec, dygnięcie i ukłon – tajemniczy savoir vivre
Jak zachować się w gościach, a jak gdy sami jesteśmy gospodarzami, kto kogo przepuszcza w drzwiach, czy wypada jeść kurczaka widelcem oraz co zrobić z serwetkę przy talerzu? Sprawdzimy czy XVIII wieczne zasady mają swoje zastosowanie obecnie.
- Graj w muzeum – zabawy przyjemne i pożyteczne
Gry otwierają drzwi do kreatywnego uczenia się, pozwalając na eksplorację różnorodnych tematów i zagadnień w inny sposób niż tradycyjne metody nauczania. Jest to przede wszystkim bardzo atrakcyjna forma dostarczania i przyswajania wiedzy. Zwiedzając ekspozycję uczestnicy zajęć będą poznawali inną grę wzorowaną na popularnych grach z XVIII wieku, będą mogli również spróbować w nią zagrać, a przy okazji poznać ciekawostki związane z historią.
KLASY IV-VIII
- Pierwsze polskie muzeum
Gdzie powstało pierwsze polskie muzeum, jak do tego doszło i kto tego dokonał? Jakie eksponaty można było w nim zobaczyć? Który z przedmiotów był najcenniejszy? Kto był „kustoszem” tego muzeum? Zajęcia w sposób kompleksowy wyjaśniają genezę powstania w Puławach pierwszego polskiego muzeum oraz przybliżają postać księżnej Izabeli Czartoryskiej i jej dokonania.
- Poznajemy rodzinę XX. Czartoryskich
Ród Książąt Czartoryskich związanych z Puławami to nie tylko Księżna Izabela Czartoryska – to także jej mąż Adam Kazimierz, dzieci, wnuki. Kim byli, czego dokonali, czym zasłynęli?
- Detektywi muzealni na tropie
Jakie tajemnice kryją się w salach muzealnych? Na to pytanie mogą odpowiedzieć jedynie detektywi muzealni. Zapraszamy wszystkich do super zabawy! Będą szyfry, zagadki, wskazówki, które doprowadzą do odkrycia muzealnych tajemnic.
- Puławy przełomu XVIII i XIX wieku
Jak wyglądało życie w Puławach na przełomie XVIII i XIX wieku – będziemy mówić o zwyczajach, zachowaniu, strojach, zabawach, ale też o ludziach – tych mniej i bardziej znanych, którzy bywali na dworze puławskim.
- Graj w muzeum – zabawy przyjemne i pożyteczne
Gry otwierają drzwi do kreatywnego uczenia się, pozwalając na eksplorację różnorodnych tematów i zagadnień w inny sposób niż tradycyjne metody nauczania. Jest to przede wszystkim bardzo atrakcyjna forma dostarczania i przyswajania wiedzy. Zwiedzając ekspozycję uczestnicy zajęć będą poznawali inną grę wzorowaną na popularnych grach z XVIII wieku, będą mogli również spróbować w nią zagrać, a przy okazji poznać ciekawostki związane z historią.